14 June, 2017

Bus Baru Football Association of Malaysia (FAM)

BusNesia - Kali ini Busnesia akan berbagi foto bus baru dari Football Association of Malaysia atau yang lebih dikenal dengan julukan tim Harimau Malaya. Sejak diangkat sebagai Presiden FAM yang juga Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, terus berusaha mendandani timnas Malaysia. Beliau pun merogoh uang pribadinya untuk memberikan timnas Malaysia sebuah bus baru. FAM melalui Fans Page Football Association of Malaysia pun mengucapkan terima kasih kepada sang presiden dengan dua bahasa seperti berikut:


Pihak Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan barisan pemain serta kakitangan skuad kebangsaan menjunjung kasih kepada DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor yang juga Presiden FAM atas kurniaan sebuah bas baharu kepada pasukan kebangsaan.


Bas ini akan digunakan oleh skuad kebangsaan untuk menghadiri sesi latihan dan perlawanan-perlawanan dalam negara pada masa akan datang.

----

NEW BUS FOR HARIMAU MALAYA FROM HRH TUNKU PRESIDENT

The Football Association of Malaysia (FAM), its staff and members of the national football team would like to thank HRH Major General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, the Crown Prince of Johor and FAM President, for gifting a new bus to the national team.

The bus will be used by the players and staff to get to and from training sessions and all future matches in the country. Needles to say, this will make things much easier for the management, staff and players.

Menurut informasi yang beredar bus ini berkapasitas 40 tempat duduk. Namun sayangnya minim informasi mengenai merek bus dan spesifikasinya. Karoseri pembuat body bus Football Association of Malaysia ini juga tidak disebutkan. Desain bus ini cukup unik karena spion kiri berada di bawah tidak seperti bus di Indonesia pada umumnya.
Next
« Prev Post
Previous
Next Post »

Terima Kasih

Followers